2014 őszén Santanderben rendezik meg az összevont vitorlás világbajnokságot, ahol először adódik lehetőség a kvalifikáció megszerzésére a 2016-os Rio de Janeiro-i Olimpiára.
2013 szeptemberében, pontosan egy évvel a
világbajnokság előtt rendezték meg a 2014 TEST EVENT-et azzal a
céllal, hogy a versenyzők megismerkedhessenek a helyszínnel, a
szárazföldi és vízi körülményekkel. A versenyen csupán a szörf
válogatott két tagja képviselte hazánkat, Cholnoky Sára és
Gádorfalvi Áron.
Valószínűleg sokakat elrettentett a nagy távolság (Budapest -
Santander 2300 km), de a Toyota Hungary-nak köszönhetően a legújabb
TOYOTA RAV 4-gyel utazhattunk, ami minden szempontból megkönnyítette
számunkra a távolság leküzdését!
Santander, Kantábria autonóm közösségének fővárosa, Észak
Spanyolországban található tengeri kikötő, a Vizcaya-öböl
üdülőhelye, egy igazi gyöngyszeme Európának. Számos nemzeti park és
világörökség részévé nyilvánított terület található itt. A
tengerparton magas sziklafalak között gyönyörű strandok bújnak meg.
Mintha egy másik földrészen járnánk. Nagyon jó volt látni, hogy
virágzik a hullámlovas élet. Akit erre sodor a szél, mindenképpen
lovagolja meg a santanderi hullámokat! Az egész városban érezhető,
hogy nagy esemény számukra a 2014-es ISAF világbajnokság. A város
több pontján felállított digitális órák számolnak vissza a megnyitó
időpontjáig.
A verseny igazán tanulságos volt. Az első fontos dolog, amit
megtapasztaltunk, hogy edző motoros nélkül kis szélben szinte
lehetetlen edzeni, versenyezni. Többször előfordult, hogy a
versenyrendezők vitték az embereket a rajthoz, mert különben nem
érték volna el. Vízre szállni egy folyó torkolatában lehet, ahol
nagyon erős áramlás van. Sokszor nem fújt annyi szél sem, hogy
leküzdhető lett volna az áramlás.
A szél a vártnál kisseb volt, és rendkívül forgolódott, amin
meglepődtünk, mert egy erős szeles helyet vártunk. Viszont a
hullámok kárpótoltak minket. Igazi különlegesség ilyen nagy
hullámokban versenyezni, akkor is, ha nincsen szél. Többször is
előfordult, hogy szabályosan rosszul voltunk a vízen. A
versenyrendezőség 6 pályát jelölt ki, de a belső pályát nem nagyon
használták, mert a kis szél és a nagy áramlás miatt sokszor nem
lehetett versenyt rendezni azon a területen. 4 pálya található kinn
a nyílt vízen, 1 pedig a medal race-nek volt elkülönítve. Tehát a
verseny nagy része kinn zajlott a nyílt, hullámos területen. Minden
nap cserélődtek a pályákon versenyző osztályok.
Az edzeni kívánó szörfösök, vitorlázók a helyi vitorlás központban,
CEAR-ban megtalálhatnak mindent, amire szükségük lehet. Egészen új,
modern központot építettek, és a jövőben folytatják a
fejlesztéseket. A klubban van konditerem, masszázs szoba, zárt
helyen lehet szerelni, tehát minden megtalálható egy helyen.
A célunkat teljesítettük, sikerült felmérni a viszonyokat, most már
teljes erővel koncentrálhatunk a felkészülésre, az első
kvalifikációs világbajnokságra!
Eredmények letölthetől
innen >>
Köszönjük a TOYOTA HUNGARY támogatását!
___ad_zone_4___
Nem vagy bejelentkezve, ezért hozzászólásod csak moderálás után fog megjelenni.
Sikeresen hozzáadtuk a terméket a kosaradhoz!
Hibás email vagy hibás jelszó!
Feldolgozás folyamatban...