Recharge - Horvát felfedezőút vitorlással

Szünet

Michael Sumereder

A kikötõben

„Akinek vannak álmai, annak az élete is boldogabb”

Egy hosszú és fárasztó szezon után tökéletes ötletnek tûnt, hogy barátaimmal egy vitorlás fedélzetén, - természetesen szörfökkel felszerelkezve – meglátogassuk Horvátország eldugott spotjait, ahol végre saját magunkért, a verseny stresszét mellõzve szállhatunk vízre. Az egész utazást számomra még kellemesebbé tette, hogy a titkos szörfös helyeket közel az otthonomhoz fedezhettük fel barátaimmal. Miközben az elmúlt négy évet folyamatosan a versenyrõl versenyre való utazgatásokkal töltöttem el, nem adatott meg számomra, hogy az otthonom közvetlen környezetét felfedezzem.

Nyolc szörfös:

• Toni Zupanèiè – Challenger Sails (Szlovén wave dreamer),
• Denis Podrug (Horvát wave szörfös),
• Davor Bumbak (a régió szörfös helyeinek ismerõje),

két mancsaft, két szakács, két operatõr és fényképész találkozott Split mediterrán óvárosában, ahol a kétárbocos luxusyacht – a Fortuna Dalmata várta õket, hogy egy hetet eltöltsenek együtt az Adrián.

Mivel többen is egy kicsit késve érkeztek, az elsõ éjszakát Split kikötõjében töltöttük, egész este a Playstation virtuális valósága biztosította az emelkedett hangulatot. Másnap gyönyörû, napos reggelre ébredtünk, az elsõ célpontunk Brac szigete volt. Nem volt erõs a szél, ami tökéletes lehetõséget nyújtott arra, hogy a hajóval megismerkedjünk.

Florian Young

Tine Slabe

A következõ napra reggeli szelet ígért az elõrejelzés Korcula környékére. Már 5:30-kor felébredtem és a kapitánnyal úgy döntöttünk, megnézzük mi a helyzet a széllel. Amint kihajóztunk a kikötõbõl, már dagadtak is a vitorlák, fel is ébresztettem gyorsan mindenkit, és összeszereltem az 5.7-es Naish Force-ot. A nap éppen felkelt, mikor a kristálytiszta tengerbe ugrottam. Csak én, és a természet.. A hajót lehorgonyoztuk egy szélárnyékos helyen, s mikor kiszörföztem a szélbe éreztem, hogy talán én vagyok az elsõ szörfös ezen a helyen. Mikor elkapott az elsõ pöff és megsiklottam, leírhatatlanul érzés ragadott magával, a mosolyt nem lehetett levakarni az arcomról.
Michi nem sokkal utánam szállt vízre, majd jött a többi arc is, egy nagyon vidám hangulatú reggeli freestyle bemelegítõ tornában volt részünk.
Reggeli után Vis szigete felé vettük az irányt, ahol úgy gondoltuk a beígért déli szélben egy nagyon jót fogunk szörfözni.

Vis szigetén meglátogattunk néhány gyönyörû mediterrán falut, megkóstoltuk a sziget borát és grappáját. Estére kerestünk egy nyugodt helyet a hajónak, majd egy kisebb vitorlással átmentünk egy kis közeli szigetre, hogy ott gyönyörködjünk a naplementében.

Másnap reggel megjött a szél, de sajnos a hullámok nem voltak elég nagyok, hogy megtörjenek a part közelében. A nagyobb hullámok reményében körbehajóztuk a szigetet, s végül találtunk néhány szépen törõ hullámot, s újra olyan helyen szálltunk vízre, ahol talán még soha senki nem szörfözött elõttünk. A hajóban minden szobához saját zuhanyzó tartozott, így mindenki le tudott még a neoprene ruhában zuhanyozni, miután a cuccot letette a hajó dekkjén.

A következõ napra nagyon jó volt az elõrejelzés. A hajót egy Tito korában a tengeralattjáróknak épített bunker mögé horgonyoztuk. Sajnos a szél nem volt olyan jó, mint amilyennek az elõrejelzés ígérte és az iránya sem volt ideális ahhoz, hogy törjenek a hullámok, így ez a napunk átlagosnak volt mondható, de megint egy számunkra eddig ismeretlen, új helyszínen siklottunk.

A hét nagyon gyorsan eltelt, eljött az idõ, hogy visszahajózzunk Splitbe. A Pakleni sziget útbaejtésével visszatértünk Splitbe, ahol egy szombat esti bulival zártuk a hetet.

Egy álmom valóra vált, és külön öröm, hogy ebben barátaim is részesek lehettek, és õk is felejthetetlen élményekkel tértek haza. Ez a hét bebizonyította nekem, hogy az álmokban hinni kell, ha azt akarjuk hogy valóra váljon.. Tégy így te is. Nekem bevált!

Tine Slabe

Ha nem jelenne meg a videó, nézd meg a youtube-on: klikk ide !

Starboard 23

Cimkék

Hozzászólások

Hozzászólok - +

Nem vagy bejelentkezve, ezért hozzászólásod csak moderálás után fog megjelenni.

99854
Írd ide az ellenörző számot: