Interjú Björn Dunkerbeckkel (E-11)


2001.01.11

Björn Dunkerbeck:

12 x PWA Overall World Champion (1988-1999)
12 x PWA Race World Champion (1988-1999)
7 x PWA Wave World Champion (1990, 1992, 1993, 1994, 1995, 1999, 2001)
1 x PWA Freestyle World Champion (1998)
1 x PWA Speed World Champion (1994)
több mint 100 PWA verseny győzelem

Szponzorok: Proof, Neil Pryde, Red Bull, Rip Curl, VW, Andora, Oakley

:: Gratulálunk a 7. wave világbajnoki címért! Mit érzel most?

Nagyon örülök a győzelemnek! Jó döntés volt az, hogy csak a Wave kategóriája koncentráljak. Mindent megtettem a cél érdekében, a taktika bevált.

:: Mennyire kell a jó szerelés a győzelemhez?

Az ideális szerelés nagyon fontos! A világbajnoki cím megszerzése érdekében, a deszkának és a vitorlának kompromisszum mentesen kell a szörfössel együtt dolgoznia.

:: Milyenek voltak a körülmények a különböző versenyeken? Milyen deszkákkal és vitorlákkal indultál?

Elég változékonyak. Az első verseny Vargasban volt áprilisban. A verseny elején side shore szél fújt, 2,5 méteres hullámokkal. 250-es és 254 -es Proof Rip-Line deszkákkal és 4.2 és 4.7 NP vitorlákkal mentem. A középdöntők és a döntők során a szél legyengült és iránya is instabil lett, side-shore és off-shore (part felől fújó) között váltakozott. A Rip-line deszkák profilja még mindig ideális volt. Ezúttal a 254 -es és 258-as deszkáimat használtam, először 5.4-es majd 5.8 -as vitorlákkal.

:: Pozo-n is hasonló volt az idő?

Alapjában véve igen, de nyáron Gran Canaria-n erősebb a szél. Júliusban a verseny idején 70-80 km/h -s side/on-shore szél fújt, 2-4 méteres hullámokkal. A legjobb választásnak a 246-os és 250-es Rip-line deszkák és 4.2, 4.5 vitorlák bizonyultak.

:: A következő állomás Sylt volt, kevesebb széllel.

Sylt ebben az évben nem volt az igazi. Mindössze egy napon rendeztek futamot, és akkor is változékony volt az időjárás. Először 5.0 -ös vitorlával és 254 -es Proof Rip -line deszkával mentem. Később teljesen alulvitorlázva szörföltem, 5.8-as vitorlával és 258 - as Rip-Line deszkával. A szél iránya is side -shore és on-shore között állandóan változott. Sajnos ilyen gyenge on-shore szélben az én méretemmel nem sok esély volt a könnyebb szörfösökkel szemben. Szerencsére a következő állomáson, DNY Írországban sokkal jobbak voltak a feltételek. Erős side/off-shore szélben, 2-4 méteres hullámokban versenyeztünk. Proof 254, 258 -deszkákat, 5.0 és 5.8 vitorlákat használtam. Itt szereztem meg a 2001. Wave világbajnoki címet!

:: Mivel töltötted az időt a versenyek között?

Márciusban Mauin voltam. Itt készültem fel a 2001.-es évadra. A versenyek között 3 utazást tettem a "The Search" project keretein belül.

Először májusban Kadavura, a Fiji szigetekre utaztunk. Nagyszerű 2-4 méteres hullámok voltak nem túl erős 6-12 csomós széllel (15-20 km/h)..Ideális körülmények a Proof Wavespecial valamint 5.4, 5.8 -as vitorlák párosításához és hullámlovagláshoz. Alig akadt rajtunk kívül más szörfös a környéken. Tökéletes idő, nyugodt, zavartalan szörfözés!

A következő állomás Bali volt augusztusban.20-30 km/h -s Side-shore szél, 2-5 méteres hullámok.. Tökéletes hullámlovas idő! Megint ideális választás volt a 254-es Proof Wavespecial, 5.8-as vitorlával.

Ezek után Menta Wai sziget következett, Szumátrán.Side/off-shore, 15 és 40 km/h között fujó szelek, 2-3 méteres erőteljes hullámok. 5.4/5.8 vitorlák és természetesen Proof wavespecial.

:: Mik a terveid az év végéig?

Grand Canarián maradok a családommal és barátaimmal egy kis szieszta -fieszta erejéig. Pihenés, egy kis szörfözéssel és hullámlovaglással vegyítve. Meg fogom látogatni a szomszédos szigeteket is és egy kis időre Hawaiira is szeretnék visszamenni.

:: Mit tervezel a következő évre?

Természetesen szeretnék megint világbajnok lenni és tervezem még további tökéletes spotok felkutatását is a Search project keretében. " The Search goes on!"


Cimkék

Hozzászólások

Hozzászólok - +

Nem vagy bejelentkezve, ezért hozzászólásod csak moderálás után fog megjelenni.








92578
Írd ide az ellenörző számot:

Kiemelt ajánlataink

Komplett wingfoil

569 000 - 889 000 Ft

950 000 - 1 043 000 Ft

Komplett wingfoil
Pat Love bukósisak

16 990 Ft

27 000 Ft

Pat Love bukósisak
Mystic Star 5/3 backzip

69 000 Ft

113 000 Ft

Mystic Star 5/3 backzip
Starboard Futura 2023

699 000 - 729 000 Ft

1 059 600 Ft

Starboard Futura 2023
Starboard Carve 2023

465 000 - 679 000 Ft

787 600 - 995 600 Ft

Starboard Carve 2023
Duotone E_Pace 2022

189 000 - 245 000 Ft

299 000 - 398 000 Ft

Duotone E_Pace 2022
ION Amaze Core 5/4

75 000 Ft

126 000 Ft

ION Amaze Core 5/4
Ascan Jibe

16 900 Ft

Ascan Jibe
Duotone S_Pace

228 000 - 265 000 Ft

353 000 - 411 000 Ft

Duotone S_Pace
Pat love impact vest

32 000 Ft

52 000 Ft

Pat love impact vest
Starboard Carve 2023

465 000 - 679 000 Ft

787 600 - 995 600 Ft

Starboard Carve 2023
ION Icon deréktrapéz

69 000 Ft

142 000 Ft

ION Icon deréktrapéz