Boa Vista, vocé uma vadia! - úti beszámoló

2019.02.24

Beszámoló 1.

Gyönyörű, formás hullámok, különleges szépség, de nem adta magát könnyen. A hosszú, fáradságos, drága utazás nem elég. Minden este hangulatos vacsorára is szükség volt, a legautentikusabb helyeken. Kellett még sok beszélgetés, közös napozás a tengerparton, bókok, naplemente nézés. Próbáltuk meglovagolni többször is, inkább kevesebb sikerrel.

Aztán amikor már majdnem feladtuk, az utolsó nap megkaptuk, amire vártunk. Igazi side-shore / down-the-line szörfözés, ami egy hun lovasnak nem sűrűn adatik meg. Tiszta hullámok, sehol egy rece, nincs tumultus, nincs lokalizmus, csak szerotonin-andrenalin mámorban úszó szörfösök csúszkálnak le-föl. A hullámokon időnként még a freeriderek is megjelennek sok latnis vitorlával, pedig némelyik bizony árboc magasra nő. Ilyen hullámokon szörfözni pedig a legritkább esetben lehet úgy, hogy nincs komolyabb kockázat, közép-európai, szárazföldi halandóként sem remeg a lábad, keresed a legkritikusabb részeket, egy kis betanulás után már simán ott navigálsz, ahol a legmagasabbra nő.

Boa Vista legismertebb hullámai a Liowa (Funana) reef-en törnek, mely Sal Rei városka, és a vele szemben található kis sziget között található. Teljesen optimális az elhelyezkedés: a reef nincs közel a parthoz, ha valamit elrontasz, teljesen nyugodtan össze tudod szedni magad, miután átmosott egy-két hullám. A reef után nem tengerisünnel és éles sziklákkal borított tengerpart vár, hanem egy biztonságos öböl, a leeoldalon pedig egy sziget, ami megvéd az elsodródástól.

A szél a hullámlovaglás szempontjából a legjobb irányból fúj. A szárazföldhöz képest offshore (elfújó), de a hullámokon szörfözve pont oldalról kapod (sideshore). Befelé steuerboard (jobb kéz elöl) irányban tudsz a hullámokra menni, ha egy nap szörfözésből kell a tapasztalatokat levonni, azt mondanám, hogy nem egy ugróhely, mindenki inkább a hullámlovaglásra összpontosít.

A parthoz közel szörfözve, és a várostól délre található szörfcenterek közelében már kicsit pöffös a szél, ami érthető, végülis egy kisvároson fúj át, van akadály bőven. A Funana reefnél szerencsére már jobb a helyzet, ott csak egy kikitő, és egy móló jelent némi akadályt.

A Zöldfoki-Szigetekre windsurfözni januártól márciusig érdemes a leginkább. A statisztikák elég bíztatóak ezekre a hónapokra, de semmiképp ne számíts pusztító szélre. Akár freeride, akár wave stílusban szörfözöl, érdemes a nagyobb méretekkel kalkulálni. A hullámokra is is jól jöhet akár egy 106, vagy 116 literes óriás wave-deszka, már egész jókat csinálnak. Az említett napon egy 96 Literes wave deszkával, és 5.3-as vitorlával mentem, nem voltam túlvitorlázva. Korábbi SAL-on szerzett élményeimre alapozva (3 alkalom) nekem úgy tűnik, hogy 5.0 alá nagyon ritkán kell menni.

Boa Vistán Sal Rei mellett két windsurf center is található. Mi a Planet Allsportsnál béreltünk, szép állapotú (=keveset használt) Goya deszkákkal és vitorlákkal van felszerelve. A szomszéd center most éppen Tabou / Gaastra cuccokkal operált.

Bár a feltöltött Gopro az egész héten be volt tárazva, az egyetlen szeles napon nem foglalkoztunk a kamerázással. Én annyira élveztem, hogy egész délután csak egy gyors cukor-folyadék bevitelre szörföztem ki a partra, a saját fotók hiánya miatt tehát a Windsurfing.hu olvasók szíves elnézését kérem!

Boa Vistára akkor utazz, ha nem akarsz mindent a windsurfözésre feltenni. Ha érdekel a hullámlovaglás, és a SUP (hullámon is), akkor nagyon jól fogod érezni magad. Ha szeretnél februárban boardshortban mászkálni, sütkérezni a napon, akkor sem fogsz csalódni. Ha csak freeride élményre vágysz, sok más helyet találsz a világon, jóval kedvezőbb szélstatisztika mellett. Ha viszont befúj, a freeride szörfösök is élvezhetik akár a hullámokat is, de a nyári meleg februárban, a napsütés, a biztonságos környezet kárpótolhat, ha nem adja az egyébként várt szélstatisztikát a héten. A biztonságról annyit, hogy Rozi, csapatunk lelkes 9 éves tagja minden nap szörfözött, visszajött egyedül a partra, számára az egyetlen veszélyforrást csak a teknősök jelentették. Edzőjüknek ezúton üzenem, hogy az ellenőrzőbe beírhat egy pirospontot.

Matto

B. Rozi (9 éves) élményei - Boa Vista - 2019.02.09-16.

1.nap

Az első nap amikor megérkeztünk a reptérről egy olyan taxival jöttünk a Marine Clubhoz, ahol hátraültünk és fújta a szél a hajunkat. Utána megbeszéltük Sanyival és Istvánnal a két új barátunkkal, hogy nemsokára találkozunk, mert elmegyünk megnézni a surf telepet. Nagyon menő volt és még a segítők is jófejek voltak. Az ott lévő német ,,főnök?? elmagyarázta honnan fúj a szél és hol vannak kőhalmok meg sziklák. Ezek után visszamentünk a hotelba, vacsiztunk aztán aludtunk.

2.nap

A második napon először Máté vitt be a vízbe vagy hát vele mentem be, de másodszor már egyedül mentem be és akkor láttam egy óriási teknőst. Nagyon nagy volt, vagy nem is tudom, de ez most mindegy, ne menjünk bele a nagyobb részletekbe. Először nagyon megrémültem!!!!!!!! Utána már nem mertem visszamenni.

3.nap

Harmadik nap, amikor megint bementem szörfözni már két teknőst láttam. Utána csak kicsivel mentem ki a partra.

4.nap

Negyedik nap összebarátkoztam egy helyi kislánnyal, akivel angolul tudtam beszélni, mert ő is tudott annyira angolul mint én, egyébként Elenora a neve. Utána szörföztem megint egy jót és ismét egy tekivel taliztam.

5.nap

Ötödik napon befonták a hajam egy helyi fodrászatban afroba. Aztán megint szörföztem és utána játszottam Elenorral. Utána fürdés kaja és alvás.

6.nap

Nagyon jó szél volt, nagyon jót szörföztem!!!!!! Utána megint játszottam és megvolt az utsó vacsi Istvánnal és Sanyival .

7.nap

Hetedik nap felkeltünk és elkezdtünk pakolni a bőröndbe, közben elmentünk reggelizni, utána elmentünk a haverokkal egy taxival a platón a repülőtérre. Most itt állunk a csomagberakónál, naggggggyon uncsi de a fiúkkal elvagyunk.;):( Utána végre átmehetünk ezen a totál unalmas fémkapun, aztán repülünk is. Miut?n megérkeztünk Lisszabonba várhattunk 4 órát, de 5-öt vártunk volna csak az előtte jövô gép késett. Amikor végre letelt az a 4 óra, repültünk Budapestre, arról nem tudok besz?molni hogy addig mi történt, mert közben aludtam. De azt tudom viszont, hogy halvány fogalmam sincs hánykor érkeztünk meg. Amikor hazaértünk rögtön lefeküdtem aludni.

VÉGE:(
Máskor mindenképpen több időre szeretnék majd menni akárhová is megyünk!!!!

Cimkék

Hozzászólások

Hozzászólok - +

Nem vagy bejelentkezve, ezért hozzászólásod csak moderálás után fog megjelenni.

66217
Írd ide az ellenörző számot: