Beszámoló a IV. Magyar Formula Windsurfing Bajnokság II. Fordulójáról


2004.09.08
Klikk ide!!

Koszti Gábor (HUN 90)

Klikk ide!!

Rajt

2004.-ik év II. és egyben záró fordulóját Horvátországban (Viganjban) rendezte a Magyar Szörf Szövetség
A fináléra egyedül Pártos György nem jött el, aki a Balatongyöröki verseny után a 3. helyen állt. A magyar mezőny többi tagja mind jelen volt. Nemcsak az első forduló után élen állók számára – Koszti Gábor, Glofák Olivér –, de a többiek számára is fontos volt, hogy részt vegyenek a további helyezések elosztásában. A magyar bajnokságon kívül itt rendezték a horvátok, a szlovének és a csehek is nemzeti bajnokságukat. Jelen voltak még osztrák, ausztrál, szlovák és szerb versenyzők is. Az így összeállt mezőny 50 főt számlált, és ezzel el is árultuk a verseny komolyságát.

Az előzetes várakozásokkal ellentétben nem sikerült a rendezőségnek igazi hagyományőrző nagyversenyt bonyolítania. Történt ugyanis, hogy sem technikailag, sem emberileg nem készültek fel kellőképpen. A technikai részt még elnézhetjük nekik, hiszen egy motorossal és egy bavaria 44-es zsűri-hajóval nem a legegyszerűbb kirakni egy pályát, de a vitorlázó múlttal rendelkező zsűri-elnök és hozzá nem értő segédjeik még csak meg sem próbálták tisztességesen végezni dolgukat. Tudjuk, hogy egy vitorlásversenyt megrendezni igen egyszerű: kell hozzá egy motoros, egy ember, plusz minimum 4 bója, egy kevés szél és mindenki boldog. Azonban egy formula windsurfing és egy slalom verseny kiírása már jóval „nagyobb” feladat.
A FW-hez min. 7 csomós szél, a slalomhoz 15 csomó kell, ezen kívül egy tökéletesen kirakott pálya, megközelítőleg tökéletes rajtvonallal. Ezek azonban már meghaladták a rendezők képességeit.
A szélre még lehetne fogni pár dolgot, azonban a résztvevok emlékezhetnek, hogy mennyi idot töltöttünk várakozással, miközben nyugodtan mehettek volna a futamok.
Az ebben az időben megszokott – dél környékén elinduló és folyamatosan 4-5 beaufortig erosödő – Mistral ebben az évben elmaradt, amit a gyengébb Yugo próbált kompenzálni, nem sok sikerrel. A 10 futam alatt volt minden 6 és 13 csomó között. Sajnos a zsűri, amikor 6 csomó alá esett, nem lőtte le következetesen az összes futamot.
A mélypont a 3. napon jött el: már reggel fújt a Mistral, igaz „csak” 14 csomóval, az előrejelzések szerint viszont ez volt a legbiztatóbb nap a slalom verseny megrendezésére.
Addig-addig vártak a „hozzáértők”, míg eljött a 3 óra és elindították az 1. heat futamát (14 versenyző futamonként, 8-as pálya két körrel). Ebben a futamban két magyar érdekelt is volt, Körtvélyesi Miklós, a tavalyi magyar bajnok és Koszti Gábor, a tavalyi 3. helyezett.
Gábor szenzációsan kapta el a startot, és rajt-cél győzelmet aratott volna – 50 méterrel a horvát média kedvenc Vladan Desnica elott –, de valamilyen furcsa döntés nyomán az utolsó bójavételnél lelőtték a futamot, és nem sokkal később a versenyt is.
Ki tudja mi volt a baj, talán az, hogy Gábor vezetett a horvát előtt….
A Slalom verseny megtartására a késöbbiekben sem volt lehetőség, de legalább a nevezési díjat visszakapták a versenyzők. Maradt tehát a FW és a Yugo a hét hátralévő részére is.
A hét napos verseny menetét és hangulatát jól jellemzi, hogy a 10 futamból négyet az elso napon, hármat pedig az utolsó napon rendeztek.

Magyarjaink szereplése:
Koszti Gábor a rá jellemző kiegyensúlyozott versenyzéssel első magyarként a 12. helyen végzett, így örömmel veheti át év végén a magyar bajnoknak járó címet. Ha emellett azt is figyelembe vesszük, hogy Gábor akkor még betegen feküdt otthon – egy antibiotikum kúra kellős közepén –, amikor már mindenki úton volt Viganjba, csak gratulálhatunk neki kiváló teljesítményéhez.
Legnagyobb ellenfele az I. forduló után mindössze 3 hellyel mögötte álló Glofák Olivér volt. Olivér minden közös edzésen gyorsabb volt nála, így nem kevés lélektani előnnyel bírt, ezen a versenyen azonban csak a 17. helyen végzett. Olivér versenytaktikájában lehet némi hiba, hiszen ma egyértelműen Ő a leggyorsabb FW-es Magyarországon.
A sorban Molnár Ákos következik, aki a 16. helyen végzett, és Pártos György távolmaradása miatt bronzéremmel zárta a 2004-es magyar bajnokságot. Ákos („Fater”) igen jó formában volt, az utolsó napig Gábor előtt állt két hellyel. Még az a komoly lábsérülés sem látszott rajta, amit a verseny előtt két nappal szenvedett el. Egyelőre kímélnie kell a lábát, 3 hétig nem mehet vízre. Ezúton is javulást kívánunk neki!
Keczéry László 22. helyen zárta a versenyt, így maradt a 4. a magyar bajnokságban. „Ded” egy-két futamban azért megmutatta milyen is az, ha minden lépés jól jön ki.
Holtversenyben az 5. helyen végzett Utassy Loránd és Gemela Gábor. Lodee idén indult először versenyképes felszereléssel, ám az elso összeszerelésnél eltört az árboca. A Koszti Gábortól kölcsön kapott 10 nm-es North vitorlával fejezte be a versenyt. A fair play díjat nyugodtan a magyar bajnoknak adhatjuk. Gemela Gábor a 2004-es év legnagyobb fejlődése, már megvan a sebessége, van egy jó felszerelése, nem is hiányzik már más, mint a versenytapasztalat. Csak így tovább!
Varga Attila 41. lett, ezzel a magyar bajnokság VII. helyét szerezte meg. Nincs oka búsúlni, hiszen 18 évesen rengeteg ideje van még bizonyítani.

2004-es Horvát Nyílt Bajnokság

1. Vidakovic Stojan SLO-5 4,9 pont Starboard/Severne
2. Berlengi Ante CRO-96 17,7 pont Starboard/Gaastra
3. Hrdina Patrik CZE-17 22,0 pont Starboard/Severne
12. Koszti Gábor HUN-90 89,0 pont Mistral/North Sails
16. Molnár Ákos HUN-5 94,0 pont Mistral/North Sails
17. Glofák Olivér HUN-61 95,0 pont Starboard/Neil Pryde

2004-es Magyar Formula Windsurfing Bajnokság végeredménye 2 forduló után
(pontszámítás helyezések alapján)

1. Koszti Gábor 15 pont Mistral/North Sails
2. Glofák Olivér 23 pont Starboard/Neil Pryde
3. Molnár Ákos 29 pont Mistral/North Sails
4. Keczéry László 36 pont F2/Arrows
5. Gemela Gábor 56 pont Starboard/Yes
5. Utassy Loránd 56 pont F2/North Sails
6. Pártos György 59 pont F2/Neil Pryde
7. Varga Attila 62 pont F2/Arrows
8. Andrusch István 65 pont Starboard/Sailworks
9. Kerek Gábor 70 pont F2/ North Sails
10. Lazsádi László 71 pont F2/Arrows

MSZSZ


Ascan Black

Hozzászólások

Hozzászólok - +

Nem vagy bejelentkezve, ezért hozzászólásod csak moderálás után fog megjelenni.








82967
Írd ide az ellenörző számot:

Kiemelt ajánlataink

Komplett wingfoil

569 000 - 889 000 Ft

950 000 - 1 043 000 Ft

Komplett wingfoil
Pat Love bukósisak

16 990 Ft

27 000 Ft

Pat Love bukósisak
Mystic Star 5/3 backzip

69 000 Ft

113 000 Ft

Mystic Star 5/3 backzip
Starboard Futura 2023

699 000 - 729 000 Ft

1 059 600 Ft

Starboard Futura 2023
Starboard Carve 2023

465 000 - 679 000 Ft

787 600 - 995 600 Ft

Starboard Carve 2023
Duotone E_Pace 2022

189 000 - 245 000 Ft

299 000 - 398 000 Ft

Duotone E_Pace 2022
ION Amaze Core 5/4

75 000 Ft

126 000 Ft

ION Amaze Core 5/4
Ascan Jibe

16 900 Ft

Ascan Jibe
Duotone S_Pace

228 000 - 265 000 Ft

353 000 - 411 000 Ft

Duotone S_Pace
Pat love impact vest

32 000 Ft

52 000 Ft

Pat love impact vest
Starboard Carve 2023

465 000 - 679 000 Ft

787 600 - 995 600 Ft

Starboard Carve 2023
ION Icon deréktrapéz

69 000 Ft

142 000 Ft

ION Icon deréktrapéz