Get a grip - Bum grip felújítás


2015.11.16

Wundergrip

Kellő mértékben szétesett grip

Nem annyira nagyon North Platinum

Megtisztítva

Ez így még nem elég.
Rendesen szét is kell teríteni.

Helyére húzva

2000w (Ha kocsonyára jó,
akkor már zsugorcsőhöz is)

Kezd rázsugorodni

Az ezermester sorozat támogatója a Steelpunk 8290

, mert kib*ni (kitolni) a rendszerrel menő!

Figyelem: A szörfcuccokon végzett szakszerűtlen barkácsolás káros lehet a felszerelés és a tulaj egészségére, valamint pénztárcájára is. Se a cikkíró, se a windsurfing.hu nem vállal felelősséget az itt leírtakért, ez csak egyfajta iránymutatás. Legalább míg garanciális a cucc, addig bírjunk magunkkal, utána jöhet az eszeveszett hegesztőpisztolyos és/vagy flexes rákenroll!

Legalább olyan idegesítő a szakadt grip a bumon, mint amennyire rosszul néz ki. A házilagos teljes javítás sokáig tart, időigényes és nehéz is, de legalább sosem sikerül olyanra, mint a gyári borítás. Létezik viszont egy másik technológia is a felújításra. Lényegesen egyszerűbb, gyorsabb, és olyan minőségű grip lesz a bumon, mint amikor újkorában Kínát elhagyta egy konténerben.

Az utángyártott felújítógripek 2mm vastagságban kaphatóak csak, míg a gyári 1 mm, de inkább 0,8 mm vastag. Nem mindegy, hogy a bum 30 vagy 32 mm átmérőjű, nagyon nem.


Lényegében egy puha felületű zsugorcsövet kell rámelegíteni a bumra. Mivel cső, nem kell szenvedni a felpöndörödéssel, a hőre zsugorodás miatt pedig a leglehetetlenebb formát is fel tudja venni.
A módszert köszönjük Gnomkrieger -nek.

Ami kell majd hozzá:
  • Palmatex
  • Zsugorcső (a jelenlegi egyetlen ismert beszerzési forrás, és csak feketében van)
  • Aceton (Az anonim szipusok klubja az acetont ajánlja, mert ez oldja a régi ragasztómaradványokat a legjobban, és ennek van a legjobb bukéja.)
  • Benzin (A telepi Ladások ajánlásával, mert viszonylag olcsó, könnyen beszerezhető, és nagy mennyiségben alkalmazva működik annyira, mint az aceton.
  • Hőlégfúvó/Villanyrezsó (villanyrezsó jobban megfelel a célnak)
  • Smirgli (dörzspapír) 80-as körüli
  • Penge
  • Filc
  • Rongy
  • Ecset (palmatex felhordásához, a vérprofiknak)


Get a Grip

Kezdésnek minden alkatrészt le kell műteni, a bumról. Trapézkötél, fej, kötelek, hátsó veret, hátsó veretet rögzítő pinek. Tisztább, szárazabb, biztonságosabb érzés lesz így dolgozni.

A régi grip eltávolítása elég nagy mutatvány, ha csak szike és smirgli van kéznél. De kedvenc kémiatanárnőnk óta tudjuk, hogy az aceton/benzin csodát tud művelni.
A félprofik általában beáztatnak egy rongyot, aztán azt tekerik rá a bumra. Amint átázik a grip és kezd feloldódni a ragasztó, már jön is le darabokban a szivacs.
A vérprofik először keresnek egy hosszabb műanyagzacskó csövet, majd felhúzzák a bum egyik ágára és a fejnél légmentesen rögzítik. Betöltik a benzint (ennél a módszernél csodálatosan kevés is elég) majd légmentesen rögzítik a másik végét is.
Néhány óra múlva a keletkező gőzök olyan mértékben szedik le a régi gripet, hogy öröm lesz nézni.
Mivel az ilyen formán lepucolt bum még mindig túl sima a ragasztóhoz, 80-as smirglivel fel kell érdesíteni a felületet.

Titkos Tipp: A használt karbon bumok piacán érdemes North Platinum bumot keresgélni, mert a legendásan fos minőségű grip miatt kiváló alapanyag egy ilyen projekthez, viszonylag olcsón is lehet hozzájutni egy-egy szakadtabb darabhoz, valamint a szörfcenterek legnagyobb részében lesz hozzá pótalkatrész.

Heat is On

A megtisztított zsírtalanított bumot, Semtex Palmatex-szel be kell kenni (nem szabad sajnálni különben később elforog majd az új grip), közben pedig már lehet izzítani a villanyrezsót/hőlégfúvót.
10 perc után (ez a ragasztó várakozási ideje, meg amíg felfűt a villanyrezsó) a zsugorcsövet rá kell húzni a bumcsőre, majd egyenletesen - minden oldalt érjen a hő - lehet melegíteni. Zsugorodás közben kézzel kell igazgatni a zsugorcsövet, hogy szépen felfeszüljön az íves részek belső oldalon. A legnagyobb gond a modern bumok első hajlatánál van, de kellő türelemmel ott is el lehet igazgatni úgy, hogy ne maradjon ráncos.

Ha már mindenütt nagyon szépen felfekszik a zsugorcső, akkor neki lehet állni a másik oldalának is.
Tekintve, hogy a ragasztóból a megszokottnál kevésbé tud párologni ilyenkor az oldószer, az ajánlott 24 órás száradási időt érdemes megduplázni.

Titkos Tipp: Ha véletlenül sikerült kevés ragasztót felvinni, és mégis elforog a grip nem kell pánikba esni. Nagyon. A legközelebbi gyógyszertárban lehet venni injekciós fecskendőt, meg valami nagyobb fajta hozzávaló tűt. A fecskendőbe kell nyomni némi ragasztót, a tű végét pedig az elforgó rész közepénél beszúrva a zsugorcső alá bejuttatható a pótlólagos ragasztó.

A fej és trapézkötél és egyebek visszaszerelése előtt érdemes szigetelőszalaggal a grip végződéseit lezárni. Egyetlen hátránya van a zsugorcsöves megoldásnak, nehéz. Nem annyira, mint a kő, de 90 gramm (standard gyári grip) helyett 215 grammot (3X1m zsugorcső) kell egy 150-200 hosszú bumon magunkkal cipelni.

Végeredmény

GyB


Pro arboctalp

Cimkék

Hozzászólások

Hozzászólok - +

Nem vagy bejelentkezve, ezért hozzászólásod csak moderálás után fog megjelenni.








44601
Írd ide az ellenörző számot:

Kiemelt ajánlataink

Komplett wingfoil

569 000 - 889 000 Ft

950 000 - 1 043 000 Ft

Komplett wingfoil
Pat Love bukósisak

16 990 Ft

27 000 Ft

Pat Love bukósisak
Mystic Star 5/3 backzip

69 000 Ft

113 000 Ft

Mystic Star 5/3 backzip
Starboard Futura 2023

699 000 - 729 000 Ft

1 059 600 Ft

Starboard Futura 2023
Starboard Carve 2023

465 000 - 679 000 Ft

787 600 - 995 600 Ft

Starboard Carve 2023
Duotone E_Pace 2022

189 000 - 245 000 Ft

299 000 - 398 000 Ft

Duotone E_Pace 2022
ION Amaze Core 5/4

75 000 Ft

126 000 Ft

ION Amaze Core 5/4
Ascan Jibe

16 900 Ft

Ascan Jibe
Duotone S_Pace

228 000 - 265 000 Ft

353 000 - 411 000 Ft

Duotone S_Pace
Pat love impact vest

32 000 Ft

52 000 Ft

Pat love impact vest
Starboard Carve 2023

465 000 - 679 000 Ft

787 600 - 995 600 Ft

Starboard Carve 2023
ION Icon deréktrapéz

69 000 Ft

142 000 Ft

ION Icon deréktrapéz