Szilveszteri frísztájl szessön inda T*szkó


2014.12.31

Ha már elképesztő módon unjuk párunk/családunk karácsonyi vagy szilveszteri bevásárlásait, melyeken akaratunk ellenére is részt kell vennünk, ne keseredjünk el. Kis fantáziával kedvenc sportunkat akár a bevásárlóközpontokban is űzhetjük. Ehhez adnánk pár hasznos tanácsot.

Válasszunk egy freestylera alkalmas bevásárlókocsit. Széles, viszonylag rövid, és stabil modell legyen. Sajnos csak a pool rendszer működik az említett létesítményekben, viszont az a jó, hogy olcsó. Egy 20/50/100 Ft-os érmével az egész vásárlás időtartamára csak a miénk a cucc. Igaz a markolatot be kell állítani, de az hamar megy. Természetesen a megfelelő öltözék is szükséges a bevásárlókocsis freestylehoz. Térden alul érő fekte szövetkabát, - elsősorban azért, hogy pótolja a rigget - hölgyeknek a megfelelő méretű szoknya is jó (itt a mini sajnos nem túl célszerű, de hosszú kabáttal már okés), konszolidált pulóver, cipő és sötét farmer. A konszolidált(!) öltözékre felhívnám a figyelmet: Ez azért fontos, hogy ne nézzenek minket annyira hülyének.

A kekeckedő biztonsági őrt ilyen cuccban könnyen le lehet szerelni, ellenben ha agyonkoptatott farmer és Dollcse & Gabanna feliratos piros műbőr dzsekit hordunk, na, úgy már nehezebb lesz.

Előrelátóbbak ne felejtsék otthon az iPodot, hogy eksön közben hallgathassák kedvenc zúzós számukat. Ajánlom a Hoobastanktól a Crawling in the Darkot, vagy az Injected Faithlessét.

Nos, a felszerelés megvan, nézzük a kondíciókat. Főleg flat a terep, wave körülményekhez máshova kell menni. A spoton lévő embersűrűség a napszaknak megfelelően változik. Tapasztalataim szerint a legjobb a kora reggel illetve a késő este. A szombati nap kész horror, olyankor már egy bodydragnek is örülhetünk. A vasárnapot meg úgyis kinyírják a populista neokommernek álcázott magyarosch nemzethy demagógok.

A különböző centerekről pár szót: A legjobb a M*tro, ott a legjobbak a kocsik, viszonylag rövidek és szélesek. A kajaszigetek közötti hely több mint elég, nem degradálódik egyszerű szlalommá a freestyle session. A vízirendőr szerepét játszó biztonsági őrök itt viselkednek számunkra a legjobban, azaz le se szarnak.

A L*dlnél is hasonló a helyzet, de ennyire nem mesés. Aztán ahogy egyre kisebb helykre megyünk (Sp*r, P*nny, Pl*s, stb.) csak romlik a helyzet, de ennek is megvan a varázsa.

Most ne törődjünk azon barmokkal, akik Albeau-t megszégyenítő módon halzolnak a kanyarban, vagy szpídeset játszanak a pultok előtt a bevásárlókocsikkal, tudjuk hogy freestylera a legjobbak, igaz? Na, azért! Vegyük észre, hogy az előbbi vadhajtások kitalálói főleg a 10 éven aluli korosztályból kerülnek ki, őket meg könnyen le tudjuk nyomni.

Szóval lássuk a múvokat. :-) Először is le kell szögezni, hogy csak akkor érvényes a manőver ha a lábunk nem éri a földet, azaz full siklásban marad a bevásárlókocsi. Ha leér, akkor már nem kapunk pontot a szigorú zsűritől. Ez van. A legegyszerűbb move a bodydrag. Ezt egyszerűbb változatában némi csuklóraterheléssel és egy pici lábfelhúzással bármikor megjátszhatjuk, de az igazi a radikális változata, mikor izomból nekifutva és rávetődve hassal a bevásárlókocsira 200-al húzunk át a - lehetőleg - finomszeszes pultok között.



Óvatosan a Body draggel!

Tweaked bodydrag - Oldschool never dies

A powerhalse nem túl könnyű - most próbáljuk nehézségi sorrendben leírni a manővereket -, de megéri gyakorolni, mert feledhetetlen élményekkel ajándékoz meg minket. Arra kell figyelni, hogy forduláskor tökéletes körívet írjon le a lee oldali első kerék, mert csak akkor fog sikerülni. Érdemes mosóporos pultok - vagy a pelenkás még jobb (!!!) - között gyakorolni, mivel azok az ütközést zajtalanul és viszonylag kevés kárral fogják fel. A szlalomos szaktársaktól kérhetünk segítséget, ők szinte csak ezt gyakorolják. Ne szégyelljünk megkérdezni a nálunk akár 10-20 évvel fiatalabbakat. Se. Tippjeik aranyat érhetnek.


De azért mutassuk meg, hogy ki a főnök!

A tackokkal most nem foglalkozunk, egyszerűségük miatt. Majd mindenki kiszenvedi magának.

Következik a grubby és a flaka. A vízen bemutatott változataikhoz képest nincs túl nagy különbség a kettő között, csak az, hogy melyik irányban kezdjük el. (Itt jegyeznénk meg, hogy főleg légkondival és/vagy hűtőpulttal felszerelt létesítményekben látható a lee és a luv oldal. Ha ilyenek nincsenek, akkor a képzeletünkre van bízva, hogy honnan fúj a szél.) A powerhalséhoz hasonlóan indítjuk mindkettőt, csak annyi a lényeg, hogy 360 fokos fordulatot kell tennünk. Ha nagyon nem akar menni, akkor a bevásárlókocsi orrában elhelyezett 10 kg-s kutyaeledellel javíthatunk a menettulajdonságokon. De ne higgyük, hogy nagy királyok vagyunk, ha sikerültek ezek, mivel a willy skipper és a spock a jelenlegi bevásárlókocsi-freestyle csúcsa.



Az orrban elhelyezett nehezékkel vigyázzatok!



Ruszki grubby

Flaka. Kezdjünk egy powerhalsét, de ne elégedjünk meg a 180-os fordulattal, hanem terheljük tovább a leeoldalt, hogy így 360 fokot forduljon. Fontos, hogy az egész manővert siklásból indítsuk és a forgás alatt ne tegyük le a lábunkat. Ha letesszük, akkor már a lényegesen kisebb pontértékű luv 360-unkat fogják csak értékelni. A grubbyt nem is írom le, hiszen csak ebben az egy mozdulatban, azaz hogy melyik kezünket kell nyújtani, illetve behúzni, na ebben különbözik. Ha grubbynál letesszük a lábunkat, na, az a lee 360.

Nézzük a willyt! Először is nagy sebességgel kell indítani. Kezdetben indíthatjuk úgy is, hogy nem vagyunk siklásban (azaz nincsenek felhúzva a lábaink) és úgy kezdjük a kiugrást. Később - ha már jól alakul a move - ezt akár el is hagyhatjuk. Tehát megvan az energikus felugrás. Ekkor bumkezünket erőteljesen magunk felé kell rántani, árbóckezünket meg ki kell nyújtani. A mozdulat végén engedjük el a bumot (azaz a bevásárlókocsi markolatát). Ekkor, a levegőben való tartózkodásunk alatt, a kocsi 180 fokos fordulatot tesz meg. Ha jól csináltuk, akkor - még mindig a levegőben tartózkodva - a forgás végén meg tudjuk fogni a kocsi elejét. Kezdők ilyenkor letehetik a lábukat, de a profiktól már elvárható, hogy siklásban maradva fejezzék be a manővert.

A spock tökéletesen megegyezik a willyvel. Csakhogy nem 180 fokot, hanem 360-at kell fordulni a kocsinak. De egy kis gyakorlással - és biztos willy tudással - ez nem jelenthet gondot. Ha már profik vagyunk, akkor különböző combókat is nyomhatunk, a leglátványosabb a spock into powerhalse, de a változatoknak csak a fantáziánk szab határt.

Érdemes ezt a vidám sportot egyszerre többen űzni, hiszen így a fejlődés jobban megmutatkozik, illetve hatásosabban léphetünk fel a bevásárlóközpontok szenilis biztonsági őrei ellen. Illetve sporttársaink - ha vannak - remek képeket készíthetnek okostelefonjaikkal a legütősebb manővereinkről.

Szóljunk pár szót eme vidám sport árnyoldalairól is. Az elején bele kell kalkulálni némi bolti veszteséget, de ez csökkenthető, ha elsősorban a pelenkáspultok között gyakorlunk. Mindenesetre legyen nálunk a destruktív hajlamaink mértékének megfelelő mennyiségű készpénz is. Lehetséges alternatíva a parkolókban nyomni, de ott - lássuk be - nem olyan flat a spot, és elég sok az autó is. A másik hátráltató tényező a bevásárlótársunk. Főleg, ha szégyell minket a tevékenységünk miatt. Ne adjuk fel, kis erőfeszítéssel őt is rávehetjük a sport kipróbálására.

Végül pár tipp és életkép arról. Hogy mit hogyan (ne) tegyünk.



Kölcsönzős baleset

De vannak profik is!

Oldschool never dies #2

Chop hop - Csak óvatosan!

Tandem ? Esni tudni kell

Ritka wave placc

És ha nem megy semmi... Csak nyugi!


Boldog Új Évet Kívánunk!

GP


 

További ajánlott olvasmány: Wikihow - Race on a shopping trolley


Starboard 23

Cimkék

freestyle    

Hozzászólások

Hozzászólok - +

Nem vagy bejelentkezve, ezért hozzászólásod csak moderálás után fog megjelenni.








14308
Írd ide az ellenörző számot:

Kiemelt ajánlataink

Komplett wingfoil

569 000 - 889 000 Ft

950 000 - 1 043 000 Ft

Komplett wingfoil
Pat Love bukósisak

16 990 Ft

27 000 Ft

Pat Love bukósisak
Mystic Star 5/3 backzip

69 000 Ft

113 000 Ft

Mystic Star 5/3 backzip
Starboard Futura 2023

699 000 - 729 000 Ft

1 059 600 Ft

Starboard Futura 2023
Starboard Carve 2023

465 000 - 679 000 Ft

787 600 - 995 600 Ft

Starboard Carve 2023
Duotone E_Pace 2022

189 000 - 245 000 Ft

299 000 - 398 000 Ft

Duotone E_Pace 2022
ION Amaze Core 5/4

75 000 Ft

126 000 Ft

ION Amaze Core 5/4
Ascan Jibe

16 900 Ft

Ascan Jibe
Duotone S_Pace

228 000 - 265 000 Ft

353 000 - 411 000 Ft

Duotone S_Pace
Pat love impact vest

32 000 Ft

52 000 Ft

Pat love impact vest
Starboard Carve 2023

465 000 - 679 000 Ft

787 600 - 995 600 Ft

Starboard Carve 2023
ION Icon deréktrapéz

69 000 Ft

142 000 Ft

ION Icon deréktrapéz