Karpathos diaries - 3. rész


2014.12.23

Az előző rész >>

Nekiállunk oktatni
Kiderült, hogy nem annyira egyszerű itt az élet, a főszezonban annyit kell majd oktatni, hogy nem lesz rá elég ember, szóval majd lehet, hogy besegítek én is, de remélem, hogy nem ez lesz a főprofil.
Egy német fickót oktattam (angolul) a siklásból indított jibe-ra (a rendes siklót nem lehet megtanítani másfél óra alatt), és elképzelhető hogy sikeres volt. Elmondtam neki, hogy előre kell dőlni, lenyomni a bumot, mint az állat, és nem szabad leguggolni, csak akkor, amikor fordítja a vitorlát. Jason Polakow féle bottom turn-t is magyaráztam neki, de azt itt nem nagyon értik, inkább abbahagytam.
Másfél órát nyomtuk, aztán minden próbálkozása után megmutattam körülötte hogyan is kéne, utána meg megkérdeztem, hogy szerinte mit rontott el, ha nem ment elmondtam, utána meg az, hogy a következő próbálkozásánál mit szeretnék látni. Végére már volt neki olyan is ami sikerült, szóval lehet, hogy használt.
Kissé fárasztó volt, de legalább az órám is beázott, végleg. Először csak párás volt, aztán most már se kép, se hang. Óra nélkül itt meglenni meg nem lehet (főleg, amikor a napközbeni szörfözésre jutó 30 perc minden másodpercét ki akarom használni), szóval most van egy 5?-s kínai.

Zárás után jutott 45 perc, és annak ellenére, hogy nem is írt semmit az előrejelzés egész jó volt.
Sw kono-t is elkezdtem újra megtanulni. Nehéz, úgy ha az ember nem ismeri a hullámokat, meg kell tanulni a Devils Bay-t is. Egy - úgy ahogy - kiugrott, bár nem valami magasra.
Rájöttem, hogy ha kevés a szél, akkor meg kell ereszteni lefelé, mint az állat (aztán ha a hátsó lábam is a helyén van akkor kicsit lehet szél felé kanyarodni), azért van ez, mert akkor nem az árboctalpat terhelem hanem hátul kalimpálok a lábaimmal és azon van a testsúlyom. És nem szabad tökölni, mert switch-ben nagyon elfogy a sebesség. Ha lassú vagyok, akkor lesz belőle TrükkösIván (óra harminckor starboardra), meg DuckTack.

Most jöttek németek új turnusban, mindig mindennek örülnek, és nemcsak hogy mindig mindent tudnak, hanem sokkal jobban tudnak. Pedig ők is ugyanúgy széjjelhúzatják a vitorlát, alacsonyra állítatják a bumot, és rövidítik a trapézkötelet, aztán csodálkoznak, ha elsiklok mellettük.


Cimkék

Hozzászólások

Hozzászólok - +

Nem vagy bejelentkezve, ezért hozzászólásod csak moderálás után fog megjelenni.








64104
Írd ide az ellenörző számot:

Kiemelt ajánlataink

Komplett wingfoil

569 000 - 889 000 Ft

950 000 - 1 043 000 Ft

Komplett wingfoil
Pat Love bukósisak

16 990 Ft

27 000 Ft

Pat Love bukósisak
Mystic Star 5/3 backzip

69 000 Ft

113 000 Ft

Mystic Star 5/3 backzip
Starboard Futura 2023

699 000 - 729 000 Ft

1 059 600 Ft

Starboard Futura 2023
Starboard Carve 2023

465 000 - 679 000 Ft

787 600 - 995 600 Ft

Starboard Carve 2023
Duotone E_Pace 2022

189 000 - 245 000 Ft

299 000 - 398 000 Ft

Duotone E_Pace 2022
ION Amaze Core 5/4

75 000 Ft

126 000 Ft

ION Amaze Core 5/4
Ascan Jibe

16 900 Ft

Ascan Jibe
Duotone S_Pace

228 000 - 265 000 Ft

353 000 - 411 000 Ft

Duotone S_Pace
Pat love impact vest

32 000 Ft

52 000 Ft

Pat love impact vest
Starboard Carve 2023

465 000 - 679 000 Ft

787 600 - 995 600 Ft

Starboard Carve 2023
ION Icon deréktrapéz

69 000 Ft

142 000 Ft

ION Icon deréktrapéz